dinsdag 1 november 2016

Arboretum Oudenbosch

Vorige week dinsdag heb ik een bezoekje gebracht aan het Arboretum in Oudenbosch.
Het is véél groter dan ik me kon herinneren. Volgende keer moet ik er maar eens wat meer tijd voor uittrekken. Het is er prachtig!

Ik zou graag een namenlijst willen zien van alle bomen die er in staan. Een paar heb ik er al gevonden. Monumentale Bomen

Ik heb wat kiekjes genomen. Die staan hieronder:

De eekhoorn, waar ik over struikelde:


De plataan, waarvan er hier in de Beethovenlaan in Leiden zoveel staan.
Deze is echter wel érg indrukwekkend!



De treurbeuk! Zo ééntje staat ook in de Hortus Botanicus in Leiden. Ik heb me laten vertellen door een onderzoekster dat dat de lievelingsplek van Moeder Uil was om haar uilskuikentjes vliegles te geven.  

Een bezoek aan zo'n botanische tuin, midden in de nacht kan ook best spannend zijn!


Een mooi sfeerbeeld van het Aziatische deel:

De kas met de cactussen! Wat zou ik daar graag Aloë Vera planten in willen kweken! Voorlopig doe ik het maar in mijn studeerkamer op het zuiden.
De kas was vanwege het koude weer nu dicht. Maar door de ramen heb je ook prima uitzicht.



Dick de Vos gaat binnenkort een boekje over alle bomen in Leiden uitgeven. Daar ben ik erg benieuwd naar. Maar eerst ga ik deze uit lezen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten